Срещи, които променят: „Пътят към смъртта и обратно“

В началото на март, Частната професионална гимназия по дигитални науки „СофтУни БУДИТЕЛ“ организира две изключителни срещи в базите си в Дружба и Младост, демонстрирайки ангажираността си към образованието, превенцията от употреба на наркотични вещества и подкрепата на учениците в различни житейски аспекти.

На 1-ви и 8-ми март, нашите ученици и учители имаха уникалната възможност да се срещнат с Лилия София Попганчева и Григор Михнев, двама вдъхновяващи професионалисти, които споделиха своите пътища и опит в областта на зависимостите и тяхното въздействие върху човешкото развитие.


Лилия София Попганчева

“Последните 20 години съм майка на няколко деца и работя психоаналитик, терапевт, автор и водещ на странни ритрийти и понякога участник в социални и артистични проекти.  Започнах да живея сама на 15 г.  След навършени 20 г. съм опитвала доста наркотици, но поради грижа от приятели никога не се пристрастих.  Водила съм терапевтична група от зависими 2 години с променлив успех.  Житейският ми път включва много университети и работа в САЩ и България, любими спортове – кайт сърф, ски, конна езда. Целта ми с тази среща е да споделя честно своя опит и да информирам за това, което знам.  Свободната ни воля се упражнява далеч по-градивно, когато сме информирани.“

Професионален профил: https://superdoc.bg/lekar/lilia-popgancheva


Григор Михнев

Баща, треньор по ски алпийски дисциплини, основател на фондация „Училище за живот“, с която подкрепя семейства засегнати от болестта зависимост. Занимава се с превенция сред подрастващи по метода „Разговори от първо лице“. Член е на общността на ръководителите на психосоциални програми към Европейска федерация на терапевтичните общности (EFTC). Притежава бакалавърски степени по Информатика от НБУ и треньор по ски алпийски дисциплини към НСА. 12+години свободен от зависимост, преминал успешно пътя от смъртта обратно към живота, за да е опора на много хора, които са в началото на възстановяването си.


В рамките на тези срещи, учениците активно участваха в дискусията, задавайки важни въпроси и споделяйки своите мисли и опасения. Разговорите с нашите гости прераснаха в значима и съдържателна дискусия относно въздействието на зависимостите върху развитието ни като индивиди.

В ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“ сме убедени, че превенцията е ключовата стъпка в борбата с всяка зависимост. Подкрепата и информираността са в основата на нашата мисия за създаване на безопасна и подкрепяща образователна среда. Тези срещи са само една част от нашите усилия да обогатим и подкрепим нашите ученици в техния личностен и професионален растеж.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.