Успехите на Ивайло от 11А клас на международната арена

В Частна професионална гимназия за дигитални науки „СофтУни БУДИТЕЛ“ не само ценим и подкрепяме академичните постижения на нашите ученици, но и се гордеем с техните успехи в извънкласни дейности и спорт. Ивайло от 11А клас е ярък пример за това, как упоритостта и страстта могат да водят до изключителни успехи дори и извън академичните занимания.

От 19 до 21 януари, Ивайло представи България в представителния отбор на първото международно състезание “Golden glove“, част от календара на WAKO (световната организация по кикбокс), провело се в Италия, Mareno di Piave. В състезанието взеха участие 111 отбора от 16 държави с общо над 1290 заявки за участие.

Ивайло се състезава във възрастова група 16-18 години, където 80% от състезателите са възпитаници на спортни училища, прекарващи голяма част от времето си в спортната зала. Иво успя с борбеност и упоритост да спечели бронзов медал в стил киклайт контакт.

Освен спортните си постижения, Ивайло е и пълен отличник в училище, успешно съчетавайки вече 11 години академичната си подготовка с два професионални спорта – плуване и кикбокс. Този успех е доказателство не само за неговата целеустременост и борбеност, но и за това, че упоритата работа и посветеност водят до заслужени успехи.

Ивайло е вдъхновение не само за своите съученици, но и за цялата наша училищна общност. Ние в „СофтУни БУДИТЕЛ“ вярваме, че подкрепата и признанието за такива постижения са от съществено значение за мотивацията и развитието на нашите ученици.

Поздравления за Ивайло и неговото семейство! С нетърпение очакваме да споделим и бъдещите му успехи.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.