Кое е най-подходящото училище за детето ми?

Всеки родител иска да осигури най-добрите възможности за развитие на своето дете: в личен, академичен и професионален план. А един от най-важните решения в тази посока е изборът на гимназия.

В следващите редове ще разгледаме как можем да определим кое е най-подходящото училище за кандидатстване след 7. клас, в контекста на нуждите, интересите и целите на семейството и самия ученик.

Какво означава „подходящо училище“ в ерата на технологиите?

В свят, в който изкуственият интелект, автоматизацията и дигиталните технологии се развиват с главоломна скорост, изборът на училище става все по-важен. Най-доброто образователно направление днес е това, което предава знания, но развива умения, мислене и нагласи, които ще бъдат нужни за професиите на бъдещето.Според UNESCO, съвременното образование трябва да съчетава академичното съдържание с приложими умения, критическо мислене, сътрудничество и социална отговорност. За учениците това означава възможност да учат чрез преживяване, с ментори от реалната индустрия, практически проекти, хакатони и работа по истински казуси.

Търсените специалности след 7. клас?

Колко подходяща е една гимназия за вашето дете зависи в голяма степен от интересите му и от възможностите за развитие, които му предлага избраната специалност. Добре структурираната учебна програма трябва едновременно да отговаря на нуждите на пазара на труда и да ангажира ученика с интересна, практическа и смислена посока.

Затова в СофтУни БУДИТЕЛ предлагаме специалности, които са създадени така, че да изграждат ключови умения, приложими както в технологичните, така и в креативните и бизнес професии. Обучението се провежда на български език с интензивно изучаване на английски, така че учениците ще имат конкурентно предимство в международна среда още след 12. клас.

Специалности, които отварят врати:

Източник: Adobe Stock

Теория и практика, кога училището намира баланса

Когато обмисляте къде да кандидатства детето ви след 7. клас, един от ключовите въпроси е как се преподава в това училище. Методът на обучение е не по-малко важен от избраната специалност, защото децата възприемат информация по различен начин, някои учат най-добре чрез теория, други – чрез действие и преживяване.

В СофтУни БУДИТЕЛ преподаваме чрез STEAM подхода (наука, технологии, инженерство, изкуства и математика), който обединява различни дисциплини в една цялостна образователна среда. Този метод развива критическо мислене, креативност и адаптивност, умения, които според Harvard Learning and the Brain са пряко свързани с развитието на мозъчната пластичност и устойчивото учене.

Като професионална гимназия, ние вярваме в баланса между теория и практика. Учениците прилагат знанията си в реални проекти, чрез менторски програми и сътрудничество с компании. Това им помага да развият увереност и практически умения, необходими за успех в избраната от тях посока.

Източник: EAB

Заключение: правилната среда отключва потенциала

Изборът на училище е повече от академично решение, той е лична стъпка към среда, в която детето ви може да израсне спокойно, уверено и вдъхновено. Подходящото училище е това, в което ученикът намира смисъл в ученето, изгражда умения, открива съмишленици и се чувства свободен да бъде себе си.

В СофтУни БУДИТЕЛ вярваме, че зрелостта не се измерва само с диплома, а с увереност, опит и яснота за насока напред. Нашата мисия е да подготвим учениците за живот. Ако търсите училище, което съчетава практическо образование, кариерна ориентация и холистичен подход, кандидатствайте тук.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.