В 21 век вече можем уверено да кажем, че дигиталният маркетинг е бъдещето на бизнеса. Ако към днешна дата все още има компании, които не са преориентирали усилията си в посока дигитализация на дейността – то много скоро вече няма да има останали такива. Това е така, защото технологичният напредък днес ни позволява да развиваме бизнеса си от всяка точка на света в реално време. По този начин се отварят много повече врати за комуникация с потенциални клиенти и партньори по достъпен, бърз и изключително лесен начин. Дигиталният маркетинг се грижи за онлайн присъствието на бранда и поема в обятията си роли като рекламен мениджмънт, визуализация, създаване на качествено съдържание и много други. Всяка негова роля е тясно обвързана с една основна цел – популяризация на бизнеса.
Все още ли се чудите дали да изберете дигиталния маркетинг като сфера за своето професионално развитие? Ако е така, може би следващите редове ще ви помогнат да вземете финално решение.
С какво се занимава дигиталният маркетолог?
Дигиталният маркетолог има разнообразни функции, като много от професионалистите са специализирани в една или повече по-тесни сфери. Общата му роля е да изгражда и имплементира стратегии за онлайн реклама, да води кампании, да координира дигитално съдържание, да ръководи онлайн рекламни проекти с цел генериране на бизнес. Отговорен е за следенето на показатели като ROI (Return on Investment), KPI (Key Performance Indicator) и др. Професията в сферата на дигиталния маркетинг е изключително динамична и винаги има на какво ново да се научим. За да се превърнем в истински успешни специалисти е необходимо непрекъснато да обновяваме знанията си и да се движим напред, заедно с технологиите, да следим за промените в алгоритмите на различните социални платформи и като цяло да сме добре информирани във всеки момент.
За кого е подходяща тази професия
Дигиталният маркетинг е идеалната сфера за динамични хора с желание за непрекъснато развитие и обогатяване на натрупаните знания и умения. Тя може да бъде привлекателна и за хора на изкуството, които вече имат (или биха искали да придобият) умения за боравене с инструменти за визуализация. Друг тип хора, за които дигиталният маркетинг представлява огромен интерес, са предприемачите, специалистите по традиционен маркетинг, копирайтърите, мениджърите на проекти и др. Като цяло, любовта към бизнеса често е пряко обвързана и с любов към дигиталните науки, именно заради динамиката на технологиите и възможностите, които те отварят за компаниите.
От къде да започнете?
Ако се самоопределяте като млада и динамична личност и имате амбицията да се развивате в прогресивна сфера – то програмата по дигитален маркетинг в СофтУни БУДИТЕЛ е за вас. Тя е подходяща за ученици, завършили седми клас и предоставя възможност за ранен старт в бъдещото професионално развитие. Кандидатствайте онлайн още днес от ТУК.