Защо да изберем СофтУни БУДИТЕЛ?
Обзор на учебната 2022/2023 година
- Участие в близо 30 състезания, от които 15 призови класирания в топ 3
- 1 международно състезание в Доха, Катар
- Разработени 2 софтуера от наши ученици- виртуална лаборатория и приложение за известяване при земетресения
- 10 срещи с бизнеса и 6 нови бизнес партньорства
Учебната 2022/2023 година в СофтУни БУДИТЕЛ ни предостави много възможности за гордост от постиженията на нашите ученици. Те взеха участие в състезания на много високо ниво, където показаха изключителни умения и знания, постигайки впечатляващи резултати.
Нашите ученици заеха челни места в 15 състезания, сред които олимпиадите по Информационни технологии, Информатика, История, БЕЛ, Астрономия, Английски език, Физика и Философия. Горди сме и с постиженията на гимназистите в състезанията по дебати – World Scholar’s Cup и ACS Debate Open 2022, както и с впечатляващото им участие в различни състезания, като Националния есенен турнир по ИТ „Джон Атанасов“, СофтУниада 2023, Sofia Game Jam, XVIII Национален конкурс за рисунка – дигитална живопис и графика „Моята България“ и други.
The World Scholar's Cup- отлично представяне и едно незабравимо пътуване до Доха, Катар
На 25 и 26 февруари в София се проведе The World Scholar’s Cup 2023. Това вълнуващо състезание има за цел да насърчава младите хора да развиват комуникационните си умения, изследователските и лидерските си качества. Участниците се включиха в дебати и отборни състезания, които се оценяват от експерти в областта. Гордеем се да споделим, че отборите от „СофтУни БУДИТЕЛ“ се представиха изключително впечатляващо и цели 31 ученици се класираха за Международния турнир, който се проведе в Доха, Катар през месец юни.
14 от нашите ученици се отправиха към Доха, Катар, за да вземат участие в международния кръг на World Scholar’s Cup – най-комплексното и престижно ученическо състезание по дебатиране в света! Учениците на „Софтуни БУДИТЕЛ“ са единствените представители на нашата страна в този рунд те се изправиха срещу 1500 други талантливи участници от цял свят.
Всичките 14 участници от нашия отбор успяха да се класират за финалния кръг в престижния университет Йейл, където ще се проведе турнирът на шампионите! Те ще имат невероятната възможност да се срещнат и учат директно от студенти и преподаватели от Йейл.
Участниците ни ще бъдат включени в специална панелна дискусия за живота в колежа и за това как да включат своя опит от World Scholar’s Cup в своето портфолио. Също така, те ще се изправят срещу най-добрите дебатьори в света, което ще им осигури неповторим опит и умения, които само Йейл може да предложи.
Блестящи постижения на Симеон Петков и Антон Кремов
Поздравяваме нашия изключителен ученик Симеон Петков за неговия успех в състезанието СофтУниада! Той се класира на 1-во място в категория „Уеб проекти“ (Младша възраст) със 100 от 100 точки. Това е единственият проект, който престижното жури на състезанието оцени с максималния брой точки. Симеон не само се нареди на първо място в своята категория под 16 години, но макар че е само на 13 години, зае третото място в общото класиране със старша група. Само двама участници от старшата група го изпревариха в общото класиране, като единият от тях става СофтУниадец и печели голямата награда в състезанието.
Симеон Петков е един от младите и талантливи ученици на “Софтуни БУДИТЕЛ”, който продължава да постига големи успехи в различни състезания и конференции.
На Пролетната конференция на Съюза на математиците в България, той спечели няколко награди от Ученическия институт по математика и информатика (УчИМИ). Симеон беше отличен с грамота за отлично представяне и получи медал с проекта SEPience – виртуална лаборатория. Той също получи награда от K-TRIO за научен софтуер и представяне на проекта си в Европейската нощ на учените 2023.
Постиженията на Симеон в научната общност са впечатляващи и показват неговата способност да въвежда иновации и да създава ценни проекти. Той получи и покана за участие в Двадесет и третата лятна изследователска школа с международно участие, което показва признанието към неговите умения и способности.
Не можем да не споделим и брилянтните успехи на Антон Кремов, който за пета поредна година постига максимален резултат на Общинския кръг от Олимпиадата по информатика в гр. София. Въпреки предоставеното време от 5 часа за решаване на задачите, Антон постигна перфектни 300 от 300 точки за по-малко от час.
Също така, Антон спечели бронзов медал в старшата група B на Откритото първенство на София по информатика. Той бе и класиран в представителния отбор на София за Националния Есенен турнир по информатика, където се състезава с по-големи ученици от 10. клас. Според класирането, Антон зае 87-а позиция сред 167 състезатели от различни държави. Гордеем се с успехите на Антон и му пожелаваме още много постижения в бъдеще.
Прототип на мобилно приложения за предупреждение при земетресение
Нашите ученици от Team Beyond „Приложно програмиране“ и техният ръководител Мариян Йорданов посетиха Националния институт по геофизика, геодезия и география – БАН, за да представят прототип на мобилно приложение за интеракция на учените с потребители в реално време при настъпване на земетресение.
В срещата взеха участие доц. д-р Пламена Райкова, ръководител на департамент „Сеизмология и сеизмично инженерство“, доц. д-р Георги Гаджев – заместник-ръководител и проф. д-р член-кореспондент Димчо Солаков.
Учениците на СофтУни БУДИТЕЛ представиха информация за технологиите и програмите, използвани за обработка и визуализация на данните. Учените бяха впечатлени от функционалностите на прототипа и отбелязаха, че всички поставени изисквания от предишната среща са успешно изпълнени. Уточниха се допълнителни детайли и въведени нови идеи за функционалности и връзки с базите данни.
В края на конструктивния и вълнуващ разговор беше взето решение за дългосрочно и ползотворно сътрудничество с други департаменти към БАН, в които учениците биха могли да оптимизират и улеснят работния процес чрез разработените от тях приложения.
Този опит показва ангажимента на нашите ученици и техния труд в създаването на иновативни решения за важни области като сеизмологията. Сътрудничеството между образователни институции и научни организации има голям потенциал за развитие и пренос на знания и технологии.
СофтУни БУДИТЕЛ– мост между училището и бизнеса
Една от целите ни в СофтУни БУДИТЕЛ е да стимулираме взаимодействието между бизнеса и училището, като предоставяме на учениците си възможност да се докоснат до реални примери от професиите, които са избрали.
Баском
ЧПГДН “СофтУни БУДИТЕЛ” се присъедини към престижната Българска асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ)! Това е важна стъпка, която ни отваря врати към единствената асоциация в страната, обединяваща водещи български и международни софтуерни компании, които формират ИТ индустрията както на национално, така и на световно ниво.
Това партньорство ни дава възможност да сътрудничим с някои от най-големите ИТ компании в България, да участваме в програми за практически стажове и образователни инициативи, както и да бъдем в крак с най-новите тенденции и технологии в софтуерната индустрия.
Нашата цел е да подготвим следващото поколение софтуерни специалисти, които ще имат ключова роля в развитието на ИТ индустрията. Чрез сътрудничеството с БАСКОМ, нашите ученици ще получат не само академични познания, но и практически опит и възможността да получат нау-хау от водещите професионалисти от сферата.
IBM
Група ученици от специалност „Приложен програмист“ на гимназия СофтУни БУДИТЕЛ имаха уникалната възможност да посетят глобалния център на IBM за високотехнологични услуги в София.
Домакините разказаха за историята на компанията в България, започнала още през далечната 1936 година. Те се запознаха с най-важните открития, които IBM е направила през годините, както и с процеса за наемане на стажанти.
В лабораторията на IBM им бе презентирана една сървърна машина и те научиха за какво служи всяка една част от нея, както и каква е архитектурата на машината. След това нашите ученици имаха възможност да сменят части, което породи вълна от въпроси. Темата бе виртуализация, операционната система на компанията, чат-бота с изкуствен интелект и процеса по отстраняване на повреди.
A Data Pro
A Data Pro е водеща международна компания в областта на медийния и бизнес анализ.
Компанията има екип от над 500 специалисти с експертиза в над 50 езика и опит в различни индустрии.
Сътрудничеството с A Data Pro ще предостави на учениците възможности за стажове и обучения в областта на информационните услуги.
A Data Pro ще организира презентации, лекции и майсторски класове, за да сподели своите знания и опит в медийния и бизнес анализ.
GlobalFoundries
GlobalFoundries е глобален лидер в разработката на микрочипове с над 15 000 служители. Компанията има присъствие и в България, където работят над 270 служители в областта на разработването на микрочипове.
Срещата с представители на GlobalFoundries предостави на учениците информация за тяхната стажантска програма и състоянието на индустрията.
GlobalFoundries се фокусира върху създаването на ново поколение специалисти в областта на разработването на микрочипове.
Ubisoft
В база Дружба на ЧПГДН Софтуни БУДИТЕЛ се проведе среща с Ubisoft, на която бяха представени компанията и профилите на екипите в студиото.
Три production екипа от Ubisoft разказаха на учениците за професиите на продуцентите, водещите програмисти и артисти.
Бяха представени вътрешните процеси на компанията и професионалистите, които стоят зад някои от най-известните игри днес.
Събитието акцентира върху ролите, отговорностите и предизвикателствата на продуцентите, програмистите и артистите.
Това предостави ценни информации за тези, които разглеждат кариера в gaming индустрията или просто са любопитни за процеса зад техните любими игри.
ARC Academy
Събитие на тема „Въведение в гейм индустрията“, където ни посетиха партньорите ни от ARC Academy и Борислав Богданов, арт директор в Snapshot Games.
Срещата се фокусираше върху текущите събития в гейм индустрията в България, представяне на проекти и възможности за младите таланти. Учениците имаха възможност да споделят своите цели и получиха полезни съвети за своята кариера. Разговаряхме за кариерното ориентиране в гейм индустрията и как могат да изберат пътя, който е най-подходящ за тях. Един ценен урок, който научиха, беше колко важно е да бъдеш професионалист, като постигаш това чрез постоянство и самоусъвършенстване.
Тиворос
Създателите на Тиворос бяха наши гости като част от регулярната ни инициатива „Училището среща бизнеса“. По време на срещата те споделиха своя път от идеята до реализацията на проекта и какво ги мотивира да го развиват.
Учениците ни разбраха стъпките при реализацията на проекта, трудностите, с които екипът на Тиворос се сблъсквал, и как успяват да поддържат мотивацията си.
WorldWide FX/Nu Boyana Studio
В рамките на инициативата „Училището среща бизнеса“ проведохме събитието „Въведение във филмовата индустрия“. Наши гости бяха партньорите от ARC Academy и Деница Явашева, HR в WorldWide FX/Nu Boyana Studio.
Събитието акцентира върху състоянието на филмовата индустрия в България, представяне на проекти и възможности за младите таланти да се включат в индустрията. Разговаряхме за различните етапи на създаване на един филм и ролята на актьорите, артистите и други професионалисти.
Учениците ни научиха за заснемането на съвременни филми, комбинирането на различни елементи във всяка фаза на процеса. Говорихме за визуалните ефекти (VFX), уменията, необходими за работа като VFX специалист, и за компютърната графика и анимация (CGI).
DWOLF Studio
Също така, учениците от програмата Team Beyond – Графичен дизайн се срещнаха с професионалния фотограф и видеограф Давид Вълков от DWOLF Studio. Той им показа различни аспекти на заснемането на портретна фотография и ги запозна с професионалното студийно осветление. Тази среща беше много полезна за гимназистите, като им даде възможност да разширят своите знания в областта на графичния дизайн и фотографията.
Game Jam
В началото на месец март организирахме първия Game Jam в нашата гимназия, посветен изцяло на учениците. Те бяха разделени на отбори и имаха 24 часа, за да създадат свои собствени видеоигри. С подкрепата на ментори от ARC Academy, учениците успяха да разработят вълнуващи и креативни игри, които представиха пред жури от професионалисти в гейм индустрията.