Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ подкрепя изявени ученици по програма„Ученически олимпиади и състезания“

Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ заема активна роля в подкрепата и развитието на талантите на своите ученици. От учебната 2020/2021 година училището е част от Националната програма „Ученически олимпиади и състезания“, предоставяйки допълнителни възможности за обучение на изявени ученици по Модул 2 на програмата.

През учебната 2024/2025 година гимназията подготвя своите ученици в три ключови дисциплини:

  • Руски език
  • Информатика
  • Информационни технологии

Учениците на гимназията се подготвят под ръководството на висококвалифицирани преподаватели:

  • Инна Хинова преподавател по руски език, вдъхновява учениците да усвояват и демонстрират езикови умения, които не само обогатяват културния им хоризонт, но и ги подготвят за бъдещи кариери в международна среда.
  • Екатерина Мицева преподавател по информатика и информационни технологии, създава среда, в която учениците развиват логическо мислене, креативност и умения за решаване на сложни задачи.

Участието в програмата има за цел да развива талантите в различни научни и практически области, да насърчава учениците да постигат високи резултати, да придобиват увереност в способностите си и да ги подготвя за бъдещи предизвикателства, свързани с професионалното развитие. Учениците, подготвени от екипа на гимназията, се открояват със своите знания и умения, демонстрирани на национални и регионални форуми.

Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ продължава да инвестира в потенциала на своите ученици и да затвърждава репутацията си на гимназия, която не само обучава, но и вдъхновява. Участието в програмата „Ученически олимпиади и състезания“ е доказателство за стремежа на гимназията да формира следващото поколение лидери и иноватори. С таланти, мотивация и подкрепа от страна на преподаватели и ръководство, учениците ни са готови да покоряват нови върхове.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.