Устойчиво партньорство и развитие по програма „Заедно в изкуствата и спорта“

За трета поредна година гимназия СофтУни БУДИТЕЛ успешно участва в националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“. През 2024/2025 учебна година гимназията си партнира с ПГВТ „Ал. Ст. Попов“, като продължава да изгражда устойчиви клубове, които стимулират личностното развитие, творческите и спортните умения на учениците. В предишните години гимназията ни си партнира със 119. СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ и със 115 ОУ „Св. Св. Кирил и Методий”.

Устойчивост и разнообразие в клубната дейност

През учебната 2024/2025 г. са активни пет клуба, които обхващат широк спектър от интереси: баскетбол, футбол, приложно изкуство, филмово изкуство и музикален клуб. Подготовката и вдъхновението за участието в клубовете се осъществява с помощта на опитни и мотивирани преподаватели, които допринасят за успехите на учениците: Татяна Божилова, Иванжела Динчева, Десислава Савова, Иво Маринков, Ивайло АндреевУчастието в програмата е вдъхновено от стремежа ни да се осигурят подходящи условия за личностно развитие, екипна работа и усвояване на ключови умения, съобразно целите на Националната програма:

  • Насърчаване на интереса на учениците към изкуствата и спорта.
  • Подобряване на уменията за работа в екип и социални взаимодействия.
  • Развитие на културата в областта на музикалното, филмовото, приложното и изобразителното изкуство.
  • Стимулиране на здравословния начин на живот чрез спортни активности.

Програмата постигна изключителен успех през трите години:

  • Над 100 ученици са обхванати в петте клуба, развиващи таланта и уменията им.
  • Организирани са различни инициативи и събития – спортни срещи, изложби, музикални изяви и филмови прожекции.
  • Учениците работят активно върху изграждането на умения за самоконтрол, дисциплина и отговорност.
  • Укрепват се приятелствата, социалните връзки и желанието за сътрудничество в екип.

Визия за бъдещето

Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ и ПГВТ „Ал. Ст. Попов“ продължават да влагат усилия в разширяването и устойчивото развитие на клубовете. Партньорството между двете училища е пример за успешно реализиране на целите на Националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“. С това сътрудничество двете гимназии доказват, че творчеството и спортът са не само инструмент за личностно развитие, но и мост между училищните общности, който изгражда трайни ценности и приятелства.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.