Антон Кремов с първо място на националните Пролетни състезания по информатика

Антон Кремов, ученик в 10. клас в ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“, се класира на първо място на националните Пролетни състезания по информатика в групата за 9-10. клас.

С резултат от 207 точки и оценка 6.00 Антон не само спечели Пролетните състезания, а и се нареди на трето място в ранглистата на състезателите по информатика в България сред десетокласниците.

Националните състезания по информатика са много трудни. Състезателите се определят чрез резултатите от други състезания и се допускат само най-добрите от областите в страната. Това означава, че в нито едно състезание не можеш да си позволиш да се отпуснеш. Усещането да си първи в България е страхотно“, споделя Антон, който е най-напред в ранглистата сред състезателите по информатика в 10. клас в София.

С първото място на Пролетните състезания по информатика списъкът с постижения на Антон през последната година става още по-дълъг. Сред тях са златен медал от есенния турнир Sofia OPEN, пето място на международната Scratch Creative Programming Olympiad (2023) в категорията за ученици на 15-18 г., грамота за Отличен 5.76 на Националния есенен турнир по информатика, покана за стаж в българския офис на основаната през 1993 г. в САЩ софтуерна компания EPAM и др. 

Искам да благодаря на всичките ми учители по програмиране“, казва Антон. „Не ги изброявам поименно, защото в „СофтУни БУДИТЕЛ“ имаме различни предмети с програмиране и от всеки от тях съм научил ценни неща. Не съм имал учител по тези дисциплини, когото да не съм харесвал. Благодарен съм и на класната ми г-жа Полина Ангелова и на администрацията на гимназията. Те приготвят документите ми за нула време и така успявам да участвам в състезания из страната.

Антон вече гледа към националния Летен турнир по информатика, който ще се проведе от 7 до 9 юни в Русе. Веднага след това той ще се яви и на задължителното Национално външно оценяване (НВО) по български език и литература и по математика за 10. клас.

Екипът на „СофтУни БУДИТЕЛ“ пожелава на Антон здраве и късмет, за да може той да завърши учебната 2023/2024 година по най-добрия начин и така лятната ваканция да му се услади още повече!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.