Младият предприемач Васил Анастасов гостува в СофтУни БУДИТЕЛ

На 11 октомври учениците от 12. клас в СофтУни БУДИТЕЛ в часа по „Бизнес и предприемачество“ посрещнаха като свой гост младия предприемач Васил Анастасов. Васил е едва на 21 г., но вече е намерил място в престижната класация на Forbes „30 под 30“ за 2022 г., благодарение на своите иновативни проекти и постижения в областта на виртуалната реалност и разработката на софтуер.

По време на лекцията си той разказа за своето образование и професионален път, като се фокусира върху няколко ключови етапа от кариерата си до момента. Сред тях бяха основаването на DevHubOne през 2022 г. –  устойчива концепция и зала за безплатно обучение за ученици, самообучение и споделяне на знания, както и ролята му като разработчик и основател на Expo VR EOOD, компания за приложения във виртуалната реалност. Васил Анастасов сподели повече и за своя блог Zona51, който комбинира образователни и иновативни проекти, включително разработка на игри и обучение на млади таланти в използването на Unity3D и VR технологии.

Един от най-интересните и полезни за учениците акценти в срещата беше неговото лично тълкуване на въпроса „Какво е предприемач?“. Той коментира, че според неговия опит, предприемачът не е само човек, който създава бизнес, а някой, който намира решения на проблеми, не се страхува от предизвикателствата и постоянно търси нови възможности за иновации. Васил насърчи учениците да се стремят към развитие и непрекъснато учене, като подчерта ролята на адаптивността и упоритостта по пътя към успеха.

На финала на вдъхновяващата среща учениците имаха възможност да задават въпроси, като на питането за създаване и развиване на собствени проекти, получиха ценни съвети и насоки.

Гимназия СофтУни БУДИТЕЛ ще продължи да среща учениците си с вдъхновяващи личности и кани за гост-лектори предприемачи и лидери от различни сфери на бизнеса, които биха споделили с младежите своите стъпки в кариерното развитие и съвети, които са научили, по пътя си към успешната реализация. 

Ако имате интерес да гостувате в гимназията, пишете на: [email protected] – Глория Косева, специалист „Бизнес развитие“ в СофтУни БУДИТЕЛ.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.