Ученици от СофтУни БУДИТЕЛ участваха в AI Destination Bulgaria: Code the Future

На 18 октомври учениците от The A team в СофтУни БУДИТЕЛ с ръководител Мариян Йорданов взеха участие в събитието AI Destination Bulgaria: Code the Future, организирано от Джуниър Ачийвмънт България в рамките на Европейската седмица на програмирането. Младежите представиха проекта си Pensa Club – иновативна дигитална и интерактивна платформа, която има за цел да подобри качеството на живот на възрастните хора, като ги включва активно в съвременното общество, подкрепя ги в развитието на нови умения и интереси и насърчава здравословния начин на живот. Платформата включва кратки и ясни видеа, в които учениците обясняват как работят алгоритмите и обучават възрастните хора в уменията на медийната грамотност и в противодействие на дезинформация и пропаганда.

Pensa Club съдържа също интерактивна регионална карта, която позволява на потребителите да виждат къде се намират останалите ѝ членове. В проекта е включена и опцията „Общност“, която дава възможност на потребителите да се свързват с други в близост до тях, като използват информацията от картата, за да инициират контакт или да организират събития и срещи.

Освен представянето на проекта, по време на изложението учениците на СофтУни БУДИТЕЛ имаха възможност да се срещнат с млади иноватори и експертни лектори от цялата страна, както и да научат повече за възможностите за развитие на младежки стартъпи.

AI Destination Bulgaria: Code the Future се фокусира върху насърчаването на младите хора да разработват решения в сферата на изкуствения интелект, софтуерните технологии и дигиталната трансформация. В събитието се включиха ученици и студенти от различни гимназии и университети, които показаха своята визия за бъдещето чрез разнообразие от дигитални проекти.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.