Безплатна програма за развиване на родителската компетентност „К.Е.Ш.?-Кой е шефът?“

Уважаеми родители и ученици,

С настоящото бихме искали да Ви уведомим, че Дневният консултативен център за деца, юноши и родители стартира безплатна програма за развиване на родителската компетентност „К.Е.Ш.?-Кой е шефът?“ и набира желаещи родители да се включат. Местата са ограничени до 12 души. Програмата ще се провежда през 2023/2024 учебна година. Телефон за връзка 02 931 12 02 или 0877269858.


Желаещите за участие могат да дойдат да се запознаят с програмата на 09.10.2023 г. от 17.00 ч. В ДКЦДЮР на адрес: бул. „Сливница“ бл.212 /Сточна гара/.


Програмата е за родители на деца от 11 до 15 годишна възраст и се провежда една събота в месеца от 9.00 до 13.00 ч., начало: 14.10.2023 г. в ДКЦДЮР на адрес: бул. „Сливница“ бл.212 /Сточна гара/. Темите на програмата са: Проблеми и очаквания; Нуждите на детето от безопасност, любов и свобода; Промяна на гледната точка: ресурси вместо проблеми; Контрол; граници, разпознаване и приемане на емоциите; Поощряване на детето за съдействие; Наказания и последствия; Решаване на проблеми и конфликти в семейството; Поощряване за самостоятелност; „Вписване“ на детето в роли и освобождаването му от тях; Ефикасни поощрения и похвали.

Повече информация за програмата можете да прочетете тук.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.