СофтУни БУДИТЕЛ с награда „Знак за качество“ от МОН в категория „Образователен процес“

С гордост споделяме, че ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“ е едно от двете училища, които са удостоени с награда „Знак за качество“ от МОН в категория „Образователен процес„. Това отличие ни беше връчено от Националния инспекторат по образованието (НИО) в рамките на техния конкурс, който цели да разпознае и награди високите стандарти в образованието.

В награждаването на победителите в конкурса, което се проведе в Министерски съвет на 14.12.2023 г., участва и д-р Емилия Лазарова, заместник-министър на образованието и науката (МОН), която сподели:

Честито на номинираните и наградените. В резултат на инспектирането се очертават ефективни модели на работа, които трябва да се споделят и отличават.

Отличните резултати от инспекцията в гимназия за дигитални науки „СофтУни БУДИТЕЛ“, проведена в началото на годината (когато гимназията беше все още със старите си име и собственост, споделена между СофтУни и образователна група „Светлина“), са плод на усилията и ангажираността на нашия екип, учениците и техните родители. Това постижение подчертава нашата амбиция да бъдем водещи в областта на образованието и да сме училище, което задава стандарти за бъдещето.

Евгения Пеева, изпълнителен директор на „СофтУни БУДИТЕЛ“, споделя:

Тази значима награда от ръководството на МОН е доказателство за нашите усилия да предоставим съвременно образование, отговарящо на изискванията на бъдещето, където иновациите и качеството са в основата на всичко, което правим.

 

Сърдечни поздравления за всеки член на нашия екип и благодарности на всички, които подкрепят и вярват в нашата мисия. Нека продължим заедно да изграждаме бъдещето на образованието!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.