“В СофтУни БУДИТЕЛ харесвам това, че по профилираните предмети преподават истински професионалисти в сферата” – интервю с Никол Уилямс

Днес ви срещаме с Никол Уилямс – ученичка в СофтУни БУДИТЕЛ с амбицията да се реализира в сферата на архитектурата. Никол се класира две поредни години в челната десетка на националното състезание по информационни технологии, информатика и визуални изкуства „Аз мога – тук и сега” още от първата година, в която започва да изучава графичен дизайн.

Ето какво още ни сподели тя за опита си в СофтУни БУДИТЕЛ:

Здравей, разкажи ни за себе си!

Здравейте, казвам се Никол Уилямс, ученичка от 11 б клас в ЧПГДН „ СофтУни БУДИТЕЛ” със специалност Графичен дизайн. В свободното си време обичам да чета художествена литература, да рисувам, често посещавам тренировки по тенис на маса и пътувам.

Защо избра да учиш в СофтУни БУДИТЕЛ?

Заедно с моите родители обсъдихме възможностите за продължение на образованието ми в гимназиален курс и след като се запознах от тях с новото училище за дигитални науки, където имаше и специалност „ графичен дизайн”, аз избрах това училище.

Какво ти харесва най-много в училището?

В СофтУни БУДИТЕЛ харесвам това, че по профилираните предмети преподават истински професионалисти в сферата на графичния дизайн и уеб разработката, които освен доказани корифеи в своята област са и отлични преподаватели. Харесвам и възможностите за участия във олимпиади и състезания, особено важни за мен са тези свързани със специалността ми като например: „ Знам и мога”.

Какво е мнението ти за обучението в СофтУни БУДИТЕЛ?

Наред с пълноценното, базирано на практически задачи и проекти обучение по графичен дизайн, получаваме в пълен обем знания по останалите предмети. Това се случва на принципа на активно участие на учениците, които са въвлечени в учебния процес чрез задачи, свързани с разработването на проекти, презентации, есета и др.

Винаги, когато имаме нужда от допълнителна помощ за усвояване на материала по даден предмет, учителите отделят време за консултации след часовете, както и можем да разчитаме на менторските програми, разработени от нашето училище, където ученици помагат на своите съученици при пропуски или затруднения.

Сподели ни за любимите си проекти и постижения, с които най-много се гордееш.

Имам много проекти и презентации, с които се гордея. Бих искала да спомена за успеха ми на състезанието „Аз мога – тук и сега”, което се провежда в Девин и е в национално състезание по информационни технологии, информатика и визуални изкуства, и където се класирах в две поредни години в челната десетка, състезавайки се със стотици други ученици от цяла България. За мен това е важно постижение, тъй като започнах да изучавам графичен дизайн за първи път в СофтУни БУДИТЕЛ и никога преди това.

Избра ли пътя, по който искаш да вървиш след завършване?

Насочих се към архитектурата, тъй като за мен графичния дизайн и изкуството са изключително интересни и предизвикателни, а също и математиката, която изучавам интензивно от предучилищна възраст.

Какво послание имаш за бъдещите си съученици и техните родители?

На бъдещите ми съученици бих искала да кажа, че с поставени цели, с желание, упоритост и дисциплина могат всичко да постигнат, а към техните родители апелирам да ги подкрепят, да вярват в тях и да ги насочат, както моите родители, към съвременно училище като СофтУни БУДИТЕЛ със специалности насочени към бъдещето, които да им гарантират успехи и самостоятелност.

–-

Ако ти предстои кандидатстване след 7 клас и търсиш мястото, което да разгърне пълния ти потенциал, кандидатствай в СофтУни БУДИТЕЛ!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.