Успехът на възпитаниците от випуск 2025 

Випуск 2025 на СофтУни БУДИТЕЛ

СофтУни БУДИТЕЛ подготвя учениците не само за успешното завършване на гимназия, но и за реализация в следващите етапи от живота им – във висшето образование и в професионалната сфера. Данните за пътя на нашите възпитаници ясно показват, че те имат амбицията, знанията и уменията да се реализират на високо ниво както в България, така и в чужбина.

Почти 90% продължават във висше образование

Голямата част от завършилите – близо 90% – избират да продължат обучението си в университет.

62% от тях избират български университети, сред които Софийски университет, Технически университет – София, УНСС, Нов български университет, Американски университет в Благоевград, ВУЗФ и други. Те се насочват към разнообразни специалности – право, бизнес администрация, дигитален маркетинг, програмиране, архитектура, графичен дизайн и медицина.

28% продължават образованието си в чужбина, основно в Нидерландия, Белгия, Испания, Италия, Великобритания и Франция. Сред престижните университети, които избират:

🇳🇱 Нидерландия 

  • Maastricht University – Computer Science
  • Saxion University – Software Engineering
  • Breda University – Facility Management
  • NHL Stenden University – Communication and Media Design

🇪🇸 Испания 

  • Carlos III de Madrid – Aerospace Engineering –
  • Universidad Rey Juan Carlos – Business administration

🇮🇹 Италия

  • LUISS, Рим – Economics & Business

🇧🇪 Белгия

  • KU Leuven – European Studies
  • Artevelde – Graphic and Digital Media

🇬🇧 Великобритания

  • King’s College London – Finance and Economics

🇫🇷 Франция

  • Sciences Po Paris – Social Sciences
Около 10% от нашите ученици избират да се насочат директно към работа или професионална реализация.
 

Ключът към успеха

Високото ниво на владеене на английски език, силните дигитални компетентности, критичното мислене и практическата подготовка, съчетани с активно кариерно ориентиране и избора на подходящи специалности, се превръщат в ключови фактори за успеха на нашите възпитаници.

Клуб на възпитаниците – общност за бъдещето

За да запазим връзката и да изградим силна общност на вдъхновение и подкрепа, през 2025 година стартираме Клуб на възпитаниците на СофтУни БУДИТЕЛ. Той ще обедини поколения наши ученици и ще бъде платформа за събития, инициативи и мрежа от професионални контакти. Ако и ти искаш да бъдеш част от тази общност, можеш да кандидатстваш тук.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.