Защо при нас?

В гимназия СофтУни БУДИТЕЛ, разбирането ни за качествено образование излиза извън рамките на традиционните знания, заложени за измерване чрез НВО и ДЗИ. Стремим се да развием в учениците умения за адаптация, критическо мислене, решаване на проблеми и успешно взаимодействие със себе си и околните.

Нашата визия е да бъдем истинско училище на бъдещето, което носи висока добавена стойност за учениците. Насърчаваме желанието за учене и приемане на предизвикателства в учениците ни. Истинската стойност на образованието се измерва с растежа на учениците и постепенно повишаващата се мотивация за развитие и увереност в собствените цели и способност да ги постигнат.

Ключов фактор за успеха е партньорството ни с родителите, активната училищна общност и водещи технологични компании и образователни институции.

Развиваме ключовите качества за успех в дигиталната ера.

Визия за успешния ученик

Ученикът на СофтУни БУДИТЕЛ е двигател в развитието на глобалната дигитална ера. Предприемчив, осъзнат и подготвен да реализира изборите за своя личен и професионален живот по хармоничен и съзидателен начин. Устремен към постоянно учене и себеразвитие. Допринася съобразно за обществения и икономическия живот на национално и глобално ниво.

Три стълба на развитие на ученика

trite-stylba-v2

🔴  Устойчивост на стрес​

🔴  Емоционално състояние

🔴  Работа в екип

🔴 Култура и гражданска активност

🟣 Академична успеваемост

🟣  Критично мислене

🟣  Умения за учене

🟣  Нагласа за развитие

🔵  Дигитални и практически умения

🔵  Креативност

🔵  Кариерни умения

🔵  Предприемчивост

Професия

Дигитални и практически умения

Способността да използваш съвременни технологии и практически инструменти ефективно и етично за решаване на задачи и създаване на стойност.

Вижте пример как правим това в училище

Учебни компании в СофтУни БУДИТЕЛ

Креативност

Умението да мислиш нестандартно, да генерираш нови идеи и да създаваш иновативни решения.

Вижте пример как правим това в училище

Тематични работилници 

Кариерни умения

Знания и умения, които подпомагат планирането и развитието на професионална кариера, включително комуникация, управление на времето и вземане на решения.

Вижте пример как правим това в училище

Къде стажуват нашите ученици

Предприемчивост

Способността да разпознаваш възможности, да поемаш инициативи и да създаваш стойност чрез иновативни идеи и действия.

Вижте пример как правим това в училище

Еко клуб БУДИТЕЛ

Мислене

Академична успеваемост

Осъзнато и ефективно овладяване на знания и умения, които подпомагат успешното представяне в академична среда.

Вижте пример как правим това в училище

Постижения на нашите ученици

Критично мислене

Умението да оценяваш информация обективно, да анализираш алтернативни гледни точки и да вземаш информирани решения.

Вижте пример как правим това в училище

Участие на учениците в World Scholar’s Cup

Умения за учене

Способността да планираш, организираш и прилагаш различни стратегии за ефективно и устойчиво учене през целия живот.

Вижте пример как правим това в училище

Учене чрез преживяване

Нагласа за развитие

Вярата, че интелектуалните способности и умения могат да се развиват чрез усилия, учене и адаптация.

Вижте пример как правим това в училище

Вдъхновяващи личности гостуват в СофтУни БУДИТЕЛ

Финансова грамотност

Изграждане на практически знания и умения за вземане на информирани финансови решения през целия живот.

Вижте пример как правим това в училище

Предмет „Лични финанси“

Аз и другите

Устойчивост на стрес

Способността да се справяш със стресови ситуации, като запазваш емоционалната си стабилност и ефективност.

Вижте пример как правим това в училище

Среща с олимпийски шампиони

Емоционално благосъстояние

Състояние на емоционален баланс и удовлетворение, което подкрепя личностното развитие и способността за справяне с предизвикателства.

Вижте пример как правим това в училище

Как използваме силата на невропластичността 

Работа в екип

Умението да сътрудничиш ефективно с други хора, като допринасяш към общите цели чрез комуникация, доверие и взаимна подкрепа.

Вижте пример как правим това в училище

Учебни компании в СофтУни БУДИТЕЛ

Култура и гражданска активност

Осъзнато участие в обществения живот с уважение към културното многообразие и ангажираност към социални и етични каузи.

Вижте пример как правим това в училище

Клуб Модел ООН

Как се разгръщат основните елементи в 5-годишното обучение на учениците в гимназията ни?

Придобиването и разгръщането на компетенциите за успех и благополучие в дигиталната ера е дългосрочен процес на надграждане. Планираме и осъществяваме преживяването на учениците ни във всяка от годините им на обучение в гимназията, така че плавно и ефективно да усвояват нужните умения и да реализират пълния си потенциал. 

Във всяка учебна година, наред с усвояването на учебното съдържание, поставяме акцент върху определени ключови умения за възрастта и целим максимална част от учениците да демонстрират добри резултати в приоритетни области на знания, умения и нагласи.

Нашите ценности

Ученикът в центъра

Работим с грижа за индивидуалното развитие на всеки ученик. Действаме като ролеви модели за личностното, професионално и академично израстване на учениците.

Качество

Стремим се да осигуряваме образователно преживяване с висока добавена стойност. Работим професионално и с уважение. Непрекъснато подобряваме образователния продукт, за да е винаги актуална и приложима спрямо нуждите на бизнеса и съвременния свят.

Осъзнатост

Грижим се за личното и екипно благополучие, съзнателно подхождаме към емоциите и здравето си, за да допринасяме за устойчиво развитие на себе си и на общността.

Постоянно развитие

Учим по собствено желание и с изследователска нагласа, експериментираме, празнуваме успехите, вадим си поуки от неуспехите и насърчаваме учениците и учителите да излизат от зоната си на комфорт, за да трупат опит и да развиват своите заложби и увереност.

Инициативност

Всеки член на екипа е проактивен и поема отговорност за намирането и прилагането на решения, спомагащи за оптималното постигане на поставените цели.

Партньорство

Поддържаме открита и активна комуникация с екипа, учениците, родителите и всички партньори, за да изградим доверие и сътрудничество.

ЗАЩО БУДИТЕЛ?

БУДИТЕЛ е акроним, който отразява нашата мисия, визия и ценности и ключовите аспекти на нашия образователен подход като Българско Училище за Дигитални Иноватори и ТЕхнологични Лидери.

Българско

Подчертава нашата привързаност към българската култура и ценности, която върви ръка за ръка с нашата отвореност към останалата част от света.

Училище

Отразява нашата мисия – да предоставяме образование, което да подготвя учениците за бъдещето, като им помага да развият необходимите знания, умения, нагласи и навици.

Дигитални иноватори

Изразява заложения в нашето организационно ДНК фокус върху иновациите в сферата на дигиталните технологии, програмирането и дизайна и ангажимента ни да насърчаваме учениците да мислят творчески и да разработват нестандартни, но ефективни решения.

Технологични лидери

Насочва към нашата цел да възпитаваме отговорни лидери, които да оформят бъдещето на технологиите и иновациите, като се придържат към общочовешки ценности и правят света по-добро място за всички.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.