Днес всеки бизнес е силно зависим от дигиталното пространство. Независимо дали става дума за дигитална реклама или създаването на електронен магазин, няма бранд, който да не присъства онлайн. Това превърна професиите в областта на дигиталния маркетинг и дигиталния бизнес в едни от най-перспективните. Тенденциите към дигитализация не просто се запазват, но и се очаква да се засилят, а това ще превърне бъдещите експерти в ключови за успеха на бизнеса.
Затова и СофтУни БУДИТЕЛ дава шанс на младежите да направят първите си стъпки в дигиталния свят на бизнеса и рекламата в най-ранна възраст. Предприемчивите тийнейджъри могат да се присъединят в една от ключовите специалности за дигитални шампиони още днес:
1. Дигитален маркетинг и предприемачество
Дигиталният маркетинг е една от водещите съвременни сфери за професионалисти. Възможностите за реализация са разнообразни, а експертите – високо оценени, тъй като днес всеки бизнес се нуждае от дигитално присъствие и идентичност. Именно това превръща дигиталните маркетолози в необходимост за компаниите – дигиталното присъствие в различни комуникационни канали изисква гъвкави експерти със специфични знания и практически умения.
Обучението по дигитален маркетинг и предприемачество в най-ранна възраст ще позволи на младежите да си изградят представа за света на бизнеса. Ще знаят какви инструменти и подходи са им необходими, за да подпомогнат реализацията на даден бизнес, а защо не и на своя собствена идея? Сред водещите умения, от които се нуждаят, са:
- Умение за създаване на съдържание – днес съдържанието е водещият начин, по който компаниите привличат внимание, създават стойност за аудиторията си и печелят клиенти и последователи. Форматите са разнообразни – от създаване на видеа до писането на статии и сценарии.
- Създаване на криейтиви за реклама – дигиталните маркетолози познават бизнесите, които представляват, много добре и знаят как да построят рекламните си послания. Такива са необходими както за целите на маркетинга в социалните мрежи, така и за този в търсачките (SEM).
- Способност за оптимизиране – маркетингът има и по-техническа страна и тя се изразява в т.нар. оптимизация за търсачки или SEO. Чрез тези практики, един бизнес може да се класира на по-предни позиции в резултатите в търсачки като Google.
Тези водещи практически умения изискват познаването и работата с различни инструменти, умение за мислене извън кутията и амбициозен подход към дейността. Маркетингът и предприемачеството са сфери, които изискват смелост и готовност да се експериментира, за да могат да се постигнат оптималните резултати.
Основни предимства от изучаването им в гимназията
Гимназията е перфектният момент младежите да се ориентират за посоката, в която искат да се развиват. Сферата на дигиталния маркетинг и предприемачеството е динамична и изпълнена с предизвикателства, които позволяват на учениците да израстват като устойчиви и находчиви личности, бъдещи дигитални лидери. А ето и водещите ползи:
- Способност да реализират собствени проекти и планове в най-ранен етап;
- Независимост на и от работното място и възможност за реализация на свободна практика;
- Перспективност на придобитите умения, с оглед нарастващото значение на дигиталния маркетинг;
- Гъвкавост и разнообразие на дейностите, с които могат да се занимават;
- Удовлетвореност и творческа свобода при създаването на кампании и маркетингови материали.
Специалност „Дигитален маркетинг и предприемачество“ в СофтУни БУДИТЕЛ следва утвърден от МОН учебен план и включва разширеното изучаване и на чужд език. Професионалната подготовка започва още в 8. клас, а специализираната подготовка включва множество дисциплини като Основни на предприемачеството, Финансов мениджмънт и инвестиции и Управление на проекти. Всички подробности за специалността ще откриете ТУК.
2. Дигитален бизнес и електронна търговия
Т.нар. e-commerce (или не толкова лъскавото „електронна търговия“) е една от най-вълнуващите области, в които всеки може да се впусне днес. Електронната търговия позволява на бизнесите да намалят оперативните си разходи и да достигнат до още по-голяма аудитория. Тя разкрива възможности за ефективното представяне на продуктите и услугите, които една компания предлага, както и потенциала да се разрасне в глобален мащаб.
Електронната търговия е сфера, която разчита силно на различни технологични решения, борави с множество инструменти и понижава бариерите за вход. Това означава, че гимназистите, които се впуснат в овладяването на сферата, ще се научат успешно да управляват дигитални бизнеси и дори да развиват свои собствени. Сред уменията и компетенциите, необходими за успех, са:
- Разбиране на принципите на дигиталния маркетинг – електронната търговия не приключва със създаването на онлайн магазин. Всеки дигитален бизнес изисква внимателно позициониране и набор от дейности, които да му помогнат да достигне до точната за него аудитория.
- Технологични компетенции – дигиталният бизнес разчита на редица софтуерни решения, за да осъществява дейността си. Такива например са системите за управление на взаимоотношенията с клиенти, по-популярни като CRM системи, разплащателните решения и счетоводните системи.
- Анализ на данни – електронната търговия е силно зависима от данните, с които разполага в резултат на дейността. Анализът на данни подпомага откриването и решаването на проблеми, оптимизирането на дейностите и повишаване на резултатите.
Дигиталният бизнес и електронната търговия изискват усет за откриване на нови възможности и аналитични способности, за да може търговецът да се възползва от тях максимално. Младежите, които направят първите си стъпки в областта още в гимназията, ще придобият редица специфични способности, които ще им позволят в бъдеще успешно да управляват един дигитален бизнес.
Предимства на обучението в дигитален бизнес
Електронната търговия днес е ключова за успеха на почти всяка компания, която иска да реализира продуктите си. Превръщането на един бизнес в дигитален е стратегическо решение, което може многократно да увеличи стойността му. Това е бъдещето, дефинирано от ускорените темпове на дигитализация. А всеки предприемчив младеж, изучаващ електронна търговия и дигитален бизнес в гимназията, ще:
- Се научи как се взимат стратегически управленски решения;
- Се потопи в динамиката на съвременните икономически дейности и процеси;
- Развие способности за създаване на стратегии и тактики за управление на съвременни бизнеси;
- Отвори пред себе си множество възможности за реализация в разнообразни направления;
- Се превърне в конкурентноспособен кадър с ценни умения, важни за всеки бизнес.
Специалност „Дигитален бизнес и електронна търговия“ в СофтУни БУДИТЕЛ следва утвърдения от МОН учебен план по специалност Електронна търговия. Специализираната подготовка започва още в 8. клас, а учениците ги очакват редица профилирани дисциплини като Стратегически и оперативен мениджмънт, Бизнес планиране и Тактически и стратегически маркетинг. Всички детайли, касаещи специалността, ще откриете ТУК.
А ако предприемчивият ви младеж вече знае в каква посока иска да насочи усета си, сега можете бързо и лесно да кандидатствате ТУК.