Лъчезар Филипов: в нашето училище знам, че моят глас се чува и учителите ми наистина са загрижени за мен

Лъчезар Филипов е един от учениците на СофтУни БУДИТЕЛ, който с желание и мотивация се развива прогресивно с всеки следващ учебен час. Днес той ще ни разкаже повече за гимназията – защо избира да учи именно при нас, как протича един стандартен учебен час, като ще сподели и за някои преживявания, които са оставили траен отпечатък в съзнанието му. Вижте интервюто, което проведохме с него:

Здравей, Лъчезар! Разкажи ни малко повече за себе си 🙂

Здравейте, казвам се Лъчезар Филипов, на 16 години съм, уча в СофтУни БУДИТЕЛ. В свободното си време обичам да рисувам, докато слушам музика, както и да играя видеоигри!

Защо избра да учиш в СофтУни БУДИТЕЛ? С какво се различава от стандартните училища според теб?

Идвайки от Великобритания, за да започна 7 клас в България, бях сериозно повлиян от английския метод на образование. У нас стандартните методи не успяват да ни дадат необходимите знания и увереност, докато в Англия това е рядкост. Една изтощителна година в стандартно училище ме убеди, че искам около мен да има хора, които имат същите идеи и мечти като мен. Така реших, разглеждайки сборника с гимназии, че новото училище „СофтУни БУДИТЕЛ“ може да се окаже точно за мен! При нас учителите са отдадени на делото си. Нито един път учител не е отхвърлял моя идея или пък ме е игнорирал, когато съм имал нужда от помощ (за разлика от предишното ми училище). В нашето училище знам, че моят глас се чува и учителите ми наистина са загрижени за мен. За пример това интервю. В обикновено училище не мисля, че щях да имам възможността да изразя мнението си!

Кое е най-важното, което СофтУни БУДИТЕЛ ти дава?

Самостоятелност. Определено се чувствам, че не повтарям стъпки от учебника, а разбирам материала. И смятам, че това ще ми е изключително полезно!

Разкажи ни как протича един примерен учебен час.

Часът започва навреме, когато учителят влезе в стаята или когато даде знак, че вече е влязъл. Имаме кратък преговор на предишния урок и след това го свързваме с настоящия. Накрая имаме задача, самостоятелна или групова, в която да използваме и новонаучен или предходен материал. В някои случаи получаваме и награди, стимулиращи мозъка, както когато имаме тест по математика – учителката ни дава по един шоколадов бонбон, за да се „справим по-добре 😊“

Кой е най-готиният спомен, който имаш от гимназията?

Ако задължително трябва да избера само един от всичките, то това ще е когато участвахме в състезанието World Scholar’s Cup. Тогава се чувствахме толкова единни и толкова уверени във всеки един от нас и си представях, че тази енергия е толкова силна, че може да се види с просто око. Това е спомен, който няма да изчезне.

Какъв съвет би дал на своите връстници, които тепърва ще избират гимназия, в която да продължат образованието си?

Заслужава си! Имаме хубава база и мили учители, които преподават предмет, който обичат. Прогресът, който аз постигнах досега в моето направление, е феноменален, и смятам, че това е правилният избор и за вас!

Приемът на ученици за следващата учебна година е отворен! В гимназията могат да подават кандидатури всички ученици, завършили 7 клас, а процесът по кандидатстване е максимално улеснен.

– На първо място е необходимо учениците да попълнят нашата онлайн форма за кандидатстване, заедно с един от родителите си;
– След това екипът ни ще се свърже с вас, за да организираме среща за провеждане на интервю с родителя;
– Финалната стъпка е преминаването на ученика през приемен изпит. Класирането се извършва на база среден успех на ученика от 1 до 7 клас, резултат от приемния изпит, положен при нас, интервюто, проведено между екипа ни и родителя.

Не се колебайте да подадете своята кандидатура още днес!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.