Производствени практики: доволни ученици от „СофтУни БУДИТЕЛ“, доволни професионалисти от бизнеса

В ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“ се стремим да подготвяме нашите ученици за живота след гимназията, включително за тяхната успешна професионална реализация на един все по-динамичен и висококонкурентен пазар на труда.

Правим го по два начина: като обвързваме теорията с практиката в процеса на обучение в класната стая и като предлагаме възможности на учениците да провеждат стажове по специалността си в работна среда.

Сред компаниите, с които нашата гимназия имаше удоволствието да си партнира през учебната 2023/2024 година, са PublicisStenikPricemind3DBG PrintPhotonics, UWear и „Студио Змей“.

За да придобиете по-ясна представа за същината и ползите от практиките като част от обучението в „СофтУни БУДИТЕЛ“, днес ще ви запознаем с впечатленията на наши ученици от проведените от тях практики, както и с впечатленията на професионалисти от съответните компании, които с готовност приеха да бъдат техни ментори.

Какво казват нашите ученици

Всеки работен ден беше различен и изпълнен с нови предизвикателства. Работата беше свързана с високотехнологичен инженерен проект, изискващ иновация и много интересни експерименти. Работех с трима авиационни инженери, с екипа си паснахме още от началото и работата вървеше гладко и беше изпълнена със забавни моменти. (Кристиян Алексиев, 11. клас, за стажа си във Photonics)

След училище пътувах до локацията на фирмата. Там ми даваха задачи, които да изпълня за някакъв срок. Доста от нещата, които имах като задачи, бяхме изучавали в училище. Всички бяха гостоприемни и търпеливи, отнасяха се с разбиране, отделяха от времето си за мен и ми помагаха, когато не разбирах. Чувствах се спокойна да задавам въпроси, защото обстановката беше приятелска. Говорех си свободно с всички, а Мира, която отговаряше за това да ми дава задачи, беше страхотна – задаваше ми въпроси, интересуваше се. (Ива Воденичарска, 11. клас, за стажа си в 3DBG Print)

Всеки ден ми се даваше възможност да показвам научените умения. Чувствах се много подготвена за работа и успях да приложа и докажа уменията по графичен дизайн, които съм придобила от учебните часове. Моят ментор беше много ангажиран, поставяше ми задачи и ми даваше навременна обратна връзка и напътствия. Свърших полезна работа за фирмата. (Валерия Кумчева, 10. клас, за стажа си в Publicis) 

Отивах след училище и работех по задачите, които ми даваха или вече имах. На една от двете конференции, на които бях, се запознах с много интересни хора, които ми показаха как работи продажбата на мърч. (Калоян Станев, 10. клас, за стажа си в Pricemind)

Работех по конкретни задачи, довършвах една и започвах друга. В определени случаи се провеждаха дискусии по теми, свързани с индустрията. (Боряна Цанова, 11. клас, за стажа си в „Студио Змей“)

Какво казват менторите на нашите ученици

Лора има добра подготовка – това пролича в разбиране на основните концепции и практики в нашата област. Тя прояви дисциплина, ангажираност, интерес и желание да разширява знанията и уменията си. Задаваше конкретни въпроси и успя да приложи наученото, като ни съдейства в реален проект. Нейната упоритост и желание да се усъвършенства дори когато задачите бяха трудни и изискваха повече време и усилия ме очароваха. (Добриния Първова, маркетинг мениджър, Stenik, за впечатленията си като ментор на Лора Петрова, 10. клас)

Напълно удовлетворен съм от отношението и представянето на Никол и Елена по време на стажа. Видях инициативност, отговорност и любознателност. Никол (специалност „Графичен дизайн“) владееше софтуер за визуална и видео обработка, а Елена (специалност „Дигитален бизнес“) имаше базови познания по фирмени финанси, маркетплейс платформи и комуникационни кампании. Очарован съм от високото ниво на ангажираност при изпълнение на задачите, както и от копирайтинг уменията им във връзка със съставянето на статия за нашия блог. (Калоян Илиев, изпълнителен директор на UWear, за впечатленията си като ментор на Никол Лозанова, 10. клас, и Елена Петрова, 10. клас)

Моята задача беше да подготвя план за стажа на Валерия, да анализирам уменията ѝ в началото, да подготвям задачи и да проследявам и оценявам тяхното изпълнение. Аз лично си бях поставила за цел освен в сферата на дизайна да я въведа в живота на рекламната агенция, така че след стажа да ѝ е ясно какви са ролите на различните експерти, как изглежда нашият продукт, какво очакват клиентите от нас, как функционират различните рекламни канали. Бях приятно изненадана от ентусиазма и желанието, с което Валерия подходи, както и че спазваше крайните срокове (нещо, критично важно в нашия бизнес). Задаваше много въпроси и с нетърпение очакваше обратна връзка за изпълнението на задачите. Теоретичната ѝ подготовка е на добро ниво, дори надхвърли очакванията ми. Разбира се, липсата на практически опит си личи, но смятам, че разполага с добра основа, върху която да надгражда. Успя да напредне в рамките на стажа и към неговия край я въвличах в по-комплексни задачи. (Диляна Токушева, арт директор, Publicis, за впечатленията си като ментор на Валерия Кумчева, 10. клас)

Белослава показа отлични професионални и лични качества по време на стажа. Постоянно задаваше въпроси и се интересуваше от нови за нея технологии и практики. Подходи сериозно към практиката, беше изпълнителна, показа напредък и усвои нови знания и умения. Готовността ѝ да се ангажира с предизвикателни задачи беше особено впечатляваща. Една от задачите изискваше работа със софтуер, който тя не беше използвала, но успя да се ориентира и да постигне отлични резултати в кратък срок. Обучението в „СофтУни БУДИТЕЛ“ я е подготвило много добре за работната среда. Белослава прилагаше теоретичните знания, които е придобила, за решаването на реални работни задачи. Способността ѝ да превръща теорията в практика показваше зрялост и добра подготовка, което значително улесни интеграцията ѝ в нашия екип. (Тодор Минев, лидер на екип „Поддръжка“, Stenik, за впечатленията си като ментор на Белослава Маринова, 10. клас)

Ива прояви голям интерес към дейността на компанията. Поставените задачи бяха съобразени с изучаваните от нея предмети. Обсъждахме всяка задача и тя задаваше въпроси до изясняването ѝ. Изпълняваше задачите в поставените срокове, като демонстрираше знания и умения, придобити в училище. Очароваха ме желанието, с което Ива посещаваше работното място, и приветливото ѝ държание. Впечатлена съм от това, че тя има ясна визия за образованието и професионалното си развитие в бъдеще. (Мирослава Димитрова, експерт по маркетинг, 3DBG Print, за впечатленията си като ментор на Ива Воденичарска, 11. клас)

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.