Нина Ружина е преподавател по История и География в СофтУни БУДИТЕЛ. Има опит с работата в разнообразни сфери, но в последните 4 години се занимава с образование. Споделя с нас, че по този начин изживява детската си мечта – да бъде учител. Определя се като пътешественик и любител на всички форми на изкуството и философията.
В следващите редове Нина ще ни разкаже повече за вълненията на учителската професия, ще сподели как протича един учебен час в СофтУни БУДИТЕЛ и още любопитна информация. Вижте всичко това в интервюто, което проведохме с нея:
Здравей, Нина! Като за начало, разкажи ни какво те накара да избереш преподавателската професия?
На първо място ме води желанието ми да преподавам, което се зароди още когато бях на 8 години. Винаги съм си представяла, че работя в училище, даже така си учех уроците – като изпитвах играчките си. След това в университета имах малък сблъсък с реалността, тъй като нямах „достатъчно опит“, за да започна да преподавам. Благодарение на “Заедно в час” намерих първите си ученици в едно вълшебно училище в град Костенец. После прекарах една година като Координатор на учителите – позиция, от която имах възможност да подкрепям 16 учители на Заедно в час. През тази година обиколих класни стаи в различни кътчета на страната ни, взех си много уроци, подвързах ги прилежно и на 15.09 отново бях в клас, отново като учител.
Работата ми е смисъл и вдъхновение – често си лягам и се събуждам с идеи за уроци, дейности, пътешествия и всякакви други изненади за младежите. Също е и желание да се развивам и да надскачам себе си – ако някоя активност е била супер смислена и задълбочаваща за учениците, аз търся как да я направя по-добра; ако не се е получило – търся начини да се получи.
Това е едно непрекъснато търсене, а пък аз съм си изследовател. Пасва ми.
Какво най-много ти харесва в работата ти?
Харесва ми, че имам възможност да работя с мислещи тийнейджъри, а всеки един от тях е една малка вселена. Харесва ми любопитството, което работата ми провокира в мен – да намеря по-подходящи ресурси за учениците, да измисля по-креативни проекти. Всичките ми умения и нагласи се развиват с такава скорост, че понякога дори не разбирам, че някъде съм качила нивото.
С една дума – разнообразието. Обичам разнообразието от материали, ресурси, стратегии, методи, ученици и техните разноцветни истории.
Защо избра да преподаваш именно в СофтУни БУДИТЕЛ?
От самото начало ми хареса идеята да работя в “младо” училище, което сега пише историята си. На първото си интервю се почувствах вкъщи, въпреки че се лутах по коридорите. Допадна ми визията на училището, ценностите, които развиваме в учениците, а целите, които си поставяме, много съвпаднаха с моите лични. Никак не на последно място – хареса ми свободата, с която мога да избирам как да “аранжирам” материала за учениците си и общия стремеж да бъдем откриватели, по-креативни от вчера.
Как протича един учебен час в гимназията?
Мисля, че нямам точна формула, но винаги се стремя да съм автентична, да попитам “децата“ си как се чувстват, да се посмеем на нещо, да мислим заедно по някой дълбоко философски въпрос, да научим и открием нови неща за света и да ги изпратя с усмивка.
В някои часове слушаме рап (сещам се за две песни – едната е за Голямата депресия, другата – за речните системи), в други гледаме документални филми, в трети учениците самостоятелно изследват материала и търсят отговори на големи въпроси, в четвърти влизат в различни роли и гледат нещата през различни призми.
Старая се да има много преживявания за учениците, както и те да са в центъра на класната стая – да откриват, анализират, оценяват, говорят, дебатират, слушат. Моята роля е по-различна – аз намирам ресурсите, с които работим, измислям въпросите, които провокират мисленето, фасилитирам процеса, поправям грешки – но те са движещата сила.
Сподели с нас някой вълнуващ момент от работата ти в Светлина
Мога да ги събера в книга и да избера един конкретен е трудна задача, но ще опитам да дам пример.
В края на първия срок всички ученици от 9 клас имаха творчески проекти, през които трябваше да представят Първата Световна война и международните отношения преди, по време и след войната. Резултатите бяха впечатляващи.
Всеки клас беше подходил по различен начин – едните бяха направили филм със специални ефекти и много свежо чувство за хумор; другите бяха направили огромна презентация, в която бяха събрали най-ключовите моменти, всички бяха супер сериозни и отговорни; третите бяха направили театрална постановка, на която плаках и се смях.
Обличам всичко това като вълнуващ момент, защото работата на трите класа провокира в мен коктейл от емоции и чувства – щастие, радост, гордост, благодарност, вдъхновение, любов и още много. Тези проекти ме накараха да плача и да пляскам, а после в междучасието ме боляха дланите.
* * * * * *
Записванията за СофтУни БУДИТЕЛ са отворени!
Новият прием на ученици за следващата учебна година вече е отворен! В гимназията могат да подават кандидатури всички ученици, завършили 7 клас, а процесът по кандидатстване е максимално улеснен.
– На първо място е необходимо учениците да попълнят нашата онлайн форма за кандидатстване, заедно с един от родителите си;
– След това екипът ни ще се свърже с вас, за да организираме среща за провеждане на интервю с родителя;
– Финалната стъпка е преминаването на ученика през приемен изпит. Класирането се извършва на база среден успех на ученика от 1 до 7 клас, резултат от приемния изпит, положен при нас, интервюто, проведено между екипа ни и родителя.
Не се колебайте да подадете своята кандидатура още днес! За повече информация – посетете страницата ни за кандидатстване!