Вдъхновяващи гост-лекции обогатиха образователния процес в СофтУни БУДИТЕЛ

Тази седмица Частна Професионална Гимназия по Дигитални Науки „СофтУни БУДИТЕЛ“ имаше удоволствието да посрещне двама изключителни гост-лектори, които споделиха своя професионален опит и лични истории с нашите ученици от 8Д и 9Е клас. Събитието е част от усилията на гимназията да предложи на учениците си реални примери и вдъхновение от света на бизнеса, предприемачеството и изучаването на чужди езици.

Кристиян Николов, създател на успешния сайт „mazno.bg„, в часа по бизнес и предприемачество представи своя път към успеха и как се е родила идеята за неговия проект. Учениците от 8Д клас имаха възможността да научат от първа ръка за предизвикателствата и удовлетворението от създаването и управлението на собствен бизнес.

В същия дух, Деница Костова, която е родител на ученик от нашата гимназия, сподели своя вълнуваща история и професионален опит в часа по английски език на 9Е клас. Тя акцентира на значението на изучаването на чужди езици и как те са допринесли за нейното кариерно и личностно развитие.

Тези гост-лекции дадоха на учениците не само знания, но и мотивация да продължат усърдно да работят за своите мечти и цели. Включването на професионалисти от различни сфери в образователния процес е ключов елемент от философията на ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“ за предоставяне на практически и приложими знания.

Благодарим на г-н Кристиян Николов и г-жа Деница Костова за тяхното време, отдаденост и желание да вдъхновят следващото поколение предприемачи и полиглоти. С нетърпение очакваме и други подобни събития, които да обогатят учебния процес и да предоставят на нашите ученици възможности за развитие и обучение в реалния свят.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.