Вторият випуск на „СофтУни БУДИТЕЛ“ официално се дипломира

На 26 юни 2024 г. раздадохме дипломите на Випуск 2024 на нашата гимназия. Седемдесет и трима възпитаници получиха своите дипломи за завършено гимназиално образование и свидетелства за придобита професионална квалификация. Освен представители на училищната общност събитието уважиха и четрима специални гости – Ясен Русев (кмет на район „Искър“ и опитен предприемач, съосновател на на иновативната компания ESCREO ), Александър Иванов (зам.-кмет на район „Искър“), Атанас Райков (вицепрезидент „Глобален маркетинг и бизнес развитие“ във Viber) и Даниела Колева (журналист и родител на ученици на гимназията).

Изпратихме втория си випуск с послания да вървят напред с любов, благодарност и доверие; да не спират да задават въпроси с любопитство и критично мислене и да са отворени да учат и да намират нови отговори, да дават на общностите, от които са част, за да получават още повече за собственото си развитие и лично усещане за успех.

Гордеем се, че мнозинството от зрелостниците ни вече получиха положителни отговори от желаните от тях университети, в които ще продължат развитието си от есента. Ето някои от университетите, в чиито общности алумните ни ще се влеят: EU Business School of Barcelona (Испания), University of Leeds (Великобритания), University of Breda, Tu/e Eindhoven, University of Amsterdam, Erasmus University of Rotterdam, NHL Stenden, Fontys University of Applied Sciences (Холандия), Sciences Po (Франция), Università Cattolica del Sacro Cuore, Американски университет в България, Нов български университет, УАСГ, УНСС, Софийски университет.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.