Петима ученици на „СофтУни БУДИТЕЛ“ с призови места на състезанието „Аз мога – тук и сега“

Аделина Иванова, Боряна Цанова, Диляра Еминова, Зорница Василева и Александра Енчева от ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“, се класираха в топ 3 на тазгодишното издание на националното състезание по информационни технологии, информатика и визуални изкуства „Аз мога – тук и сега“ (31 май – 2 юни 2024 г., град Девин) във възрастовата група 8-12. клас.

Аделина Иванова, която дни дни по-рано завърши средното си образование в нашата гимназия, спечели първото място в категория „Дизайн на сайт (UI & UX)“.

Единайсетокласничките Боряна Цанова и Диляра Еминова спечелиха отборното състезание в категория „Разработка на игри“, подкатегория „Концепция на игра“. Те се състезаваха в отбор с две свои връстнички от МГ „Баба Тонка“ (Русе).

Зорница Василева и Александра Енчева, ученички в 10. клас в „СофтУни БУДИТЕЛ“, се класираха съответно на второ и трето място в категория „Графичен дизайн“.

За подготовката за участие в 13-ото издание на „Аз мога – тук и сега“ на тези и всички останали представители на „СофтУни БУДИТЕЛ“ в състезанието се погрижиха нашите учители по графичен дизайн Мая Александрова, Богдана Тодорова и Десислава Савова и учителят по приложно програмиране Мариян Йорданов.

Благодарим на нашите ученици и учители за радостта и гордостта, които ни донесоха в първите дни на последния месец от учебната година!

За националното състезание „Аз мога – тук и сега“
Националното състезание „Аз мога – тук и сега“ се провежда от 2011 г. насам в Девин. Специфичното при него е, че участниците във всички направления научават, обсъждат и разработват поставените задачи на място. Така организаторите поставят учениците в среда, доближаваща се до реалната работна среда. Допълнителни знания и вдъхновение учениците черпят от лекции с техническа и мотивационна насоченост, изнасяни от професионалисти в сферите, включени в конкурсната програма.

Класирани наши ученици в това издание:

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.