Как СофтУни БУДИТЕЛ подготвя специалистите на бъдещето?

Живеем в бързо развиващ се свят, движен от непрестанен технологичен напредък и дигитални иновации. Образованието днес трябва да предоставя на учениците уменията и знанията, необходими да се ориентират в новата реалност и да успеят да се реализират в професиите на бъдещето.

В СофтУни БУДИТЕЛ се стремим да предоставяме образование, което отговаря на нуждите на дигиталната епоха, а създаването не само на качествени професионалисти, но и завършени лидери, е нашата основна мисия.

Професиите на бъдещето

Предлагаме на гимназистите професионално обучение и квалификация във водещи дигитални професии с перспективно развитие.

Един от основните стълбове на нашата учебна програма е програмирането, тъй като то има все по-голямо значение в почти всяка индустрия. Обучението в специалност „Програмиране“ предоставя на учениците силна основа в езиците за програмиране, алгоритмите и техниките за решаване на проблеми. Нашият всеотдаен преподавателски състав насърчава учениците да изпълняват амбициозни проекти и да работят по реални казуси, като развива способността им да разработват софтуерни решения, да създават уебсайтове и да проектират модерни приложения. Потапяйки учениците в света на програмирането, ние разпалваме тяхната креативност и им предоставяме уменията, необходими за оформяне на дигиталните среди.

Дигиталният свят не може да съществува без работата на дизайнерите. Затова в СофтУни БУДИТЕЛ насърчаваме и творческите способности на учениците, като предлагаме обучение в две водещи креативни програми – “Графичен дизайн и мултимедия“ и „Анимация, видео и дигитални изкуства“. Учениците добиват познания по работа със съвременни софтуерни продукти за дизайн, които им позволяват да вдъхнат живот на всяка своя идея – от създаване на дизайн за уебсайт до проектирането на герои за видео игри. Освен това учениците развиват дълбоко разбиране на естетиката, функционалността и принципите на ориентирания към потребителя дизайн.

Не на последно място,  онлайн пространството предлага изобилие от бизнес възможности и затова умението на човек да навигира онлайн платформите и да взаимодейства с аудиториите е все по-ключово. В специалностите „Дигитален маркетинг и предприемачество“ и „Дигитален бизнес и електронна търговия“ учениците  се запознават с най-новите стратегии за дигитален маркетинг и бизнес, като се учат как да изграждат брандове от нулата, да създават завладяващо съдържание, да анализират данни и да управляват кампании. Всичко това им позволява да развият предприемаческото си мислене и да реализират уверено своите проекти в бъдеще.

Иновативен подход на обучение

В СофтУни БУДИТЕЛ залагаме на STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) метода на обучение, който получил значително признание в областта на образованието поради своята ефективност и иновативност при формирането на широкообхватни умения и подготовката на учениците за предизвикателствата на бъдещето. Чрез интегрирането на множество дисциплини в един цялостен образователен подход, методът STEAM предоставя на учениците инструментите и начина на мислене, необходими за успешното им развитие.

Източник: STEAM Truck

Методът  надхвърля традиционните граници на учебните предмети, като насърчава учениците да изследват взаимовръзката между различните дисциплини. Чрез интегрирането на науката, технологиите, инженерството, изкуствата и математиката учениците придобиват цялостно разбиране за сложни проблеми от реалния свят. Този холистичен подход към обучението възпитава критично мислене, креативност и умения за решаване на проблеми, като дава възможност на учениците да се справят с предизвикателствата от различни гледни точки.

Среща с бизнеса

Основна цел на СофтУни БУДИТЕЛ е да бъде мост между образованието и бизнеса. За целта реализираме инициативата „Училището среща бизнеса“ с помощта на нашите бизнес партньори, от които учениците черпят ценен опит и знания.

В първото издание на инициативита срещнахме учениците с партньорите ни от ARC Academy и WorldWide FX / Nu Boyana Studio, за да обсъдим какви са възможностите за младите таланти в индустрията, както и какви са етапите на създаване на един филм.

Към партньорите ни от ARC Academy се присъединиха и Snapshot Games в последваща среща, в която учениците обсъдиха какво се случва в гейм индустрията в България и кои са стъпките, които следва да извървят, за да се ориентират в сектора на гейминга.

В последното издание на инициативата нашите гимназисти се срещнаха с Емил Шекерджийски – основател на най-голямата верига от co-working пространства на Балканите, от когото разбраха какво е да изоставиш уредения си живот в чужбина и да се върнеш в България, за да стартираш от нулата, как се създава верига от успешни бизнес пространства и къде е по-успешно да се прави бизнес.

Всичко това е малка част от всички инициативи и възможности, които ви очакват в СофтУни БУДИТЕЛ. Ако Ви предстои кандидатстване след 7 клас и търсите иновативно, качествено и практически насочено професионално обучение в най-перспективните сфери на 21. век, кандидатствайте в СофтУни БУДИТЕЛ!

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.