Иновации​

Менторска програма

Чрез менторската програма ученици подкрепят ученици. Тя е насочена към тези, който изпитват затруднения по даден предмет. Чрез постоянен мониторинг и персонално внимание към всеки ученик, ние идентифицираме необходимостта от допълнителна работа и предлагаме различни варианти за подобряване на представянето.

Team Beyond

Team Beyond събира най-талантливите и изявени ученици, за да насърчи интересите им, да стимулира развитието на талантите им и да подкрепи пътя им напред и нагоре. С помощта на ментори-специалисти и в малки групи, учениците допълнително се подготвят за състезания, развиват своите отличителни качества и надграждат талантите си.

Личен брандинг

С инициативата Личен Бранд даваме на възпитаниците ни инструмент, чрез който всеки от тях да демонстрира най-добрите си постижения. Личният брандинг представлява портфолиото на ученика, направено под формата на уеб страница. В Личния си брандинг всеки ученик, подпомаган от учителите си, качва разнообразни материали, чрез които да покаже придобити умения, реализирани проекти и задания, по които е работил, както и личностни качества, които е развил.

Индивидуално оценяване

Учим учениците ни, че не сравнението, а кооперирането води до успех. Оценяването в гимназията е на принципа “стани по-добра версия на себе си” и е базирано на индивидуални цели и оценяване спрямо личния прогрес. 

Фонд на училището

Фондът на гимназията цели да финансира изцяло или частично различни ученически проекти и стартиращи бизнес начинания, както и за реализирането на събития и благотворителни каузи, които учениците организират. Средставата във фонда се събират от различни източници под формата на дарения, средства, спечелени от състезания или проекти, инициирани от гимназията и реализирани от учениците, които се разпределят.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Как практикуваме:

  • Стажове – в училище и в реални компании – краткосрочни ангажименти по реални задачи с ментор (учител/външен специалист), чрез които се практикуват знания и умения в реална работна среда. Това дава възможност за придобиване на реален опит, учене в практическа среда и събиране на примери за ученическо портфолио.
  • Разработване на бизнес идея в учебни компании – в екипи по 3–6 ученици (междудисциплинарни екипи от различни специалности) разработват цялостната бизнес концепция, като правят проучвания на пазара и детайлно структурират разгръщането на своя бизнес идея като минават през всички ключови етапи – от пазарно проучване и профил на клиентите създаване на прототипи и бюджетиране.
  • Презентиране на бизнес идеи пред ментори и предприемачи – поредица от задачи за структуриране на представяне пред ключови инвеститори, клиенти, партньори с цел изграждане на умения за убедителна комуникация.

Как учим: чрез практически задачи, които провокират мислене, креативност и приложение на разнообразните теоретични модели, с които се запознаваме по време на теоретичната подготовка.

  • Ученето е процес на изследване: идея – тестване – получаване на обратна връзка – рефлексия /осмисляне на обратната връзка и надграждане на/създаване на нова идея. Този цикъл на учене е в основата на ученето чрез практиката.

Лечо Лечев

Образование

Бакалавър по Компютърно и софтуерно инженерство с професионални квалификации – „Компютърен инженер“ и „Учител“ от Технически университет София.
Магистър по Компютърна бизнес информатика с професионална квалификация – Магистър по бизнес информатика от Технически университет София.
Софтуерно инженерство – Софтуерен университет (СофтУни).
 

Професионална квалификация

Основи в икономическото информационно осигуряване – ЦПО към Информационно обслужване АД.
Database Foundations – Oracle
Cambridge ESOL Level 2 Certificate in ESOL International – Cambridge
Train the trainers – Software University
SQL – Hackerrank
 

Участие в живота на гимназията

Тийм лидер на екип Приложно програмиране, Графичен дизайн, Бизнес в база Младост.